Tisdag 19/9 2017, Mühlbach - Spittal an der Drau

En regnig dag på cykeln och endast sju grader. Trots det har jag mött väldigt många som var ute på cykelsemester. Det här är en populär sträcka.
Det har varit lätt cykling, dvs det har inte varit så mycket upp och ner. Det har däremot varit mycket vatten där jag har cyklat, men det har inte hindrat så mycket. Tråkigt dock med regnet för det har varit fina vyer upp mot bergen. Jag närmar mig ju Alperna.
Ett par gånger stannade jag och sökte skydd under en bro. Då passade jag också på att vrida ur vattnet ur handskarna. Annars blev det inte så många stopp för att ta kort, det var helt enkelt för vått.
Precis innan mitt planerade stopp efter 65 km slutade det att regna. Jag stannade för att övernatta i Spittal an der Drau och och kom dit på eftermiddagen. Att stanna här är i princip sista chansen innan Mallnitz 600 m upp, där det går tåg genom alperna till Bad Gastein. I boendet som jag bokade var jag enda gästen, så de serverade ingen frukost. De skulle snart stänga för säsongen. Jag gick ut på stan och handlade lite frukostmat innan jag gick till en restaurang och åt.
Dagens sträcka: Mühlbach - Villach - Ferndorf - Spittal an der Drau (580 m höjd)
Distans: 65 km Totalt: 1.808 km
Höjdstigning: 220 m
Höjdförlust: 130 m
Dagens sträcka.

 
Enda bilden som jag tog i Villach. Då hade jag regnskydd under en bro. 
 
Regnskydd under en annan bro.

 
Bergen vid sidan av Drau-dalen.

 
En trädgård full med färgglada träfigurer. Pippi till vänster?

 
En del moln ligger lågt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar