Måndag 25/9 2017, Traunstein - Rosenheim

På min sista cykeldag den här resan, hade jag ett riktigt fint höstväder, nästan sommarväder faktiskt. Det var omväxlande cykelvägar, mindre bilvägar, cykelbana utefter större vägar, grusvägar, skogsvägar och skogsstigar. Det blir lite roligare cykling när det är så.
Cykelleden Via Julia gick ett tag intill en sjö, Chiemsee, och där såg jag väldigt många cyklister. Ingen med stor packning, utan endagscyklister skulle jag tro. Kanske var de ute för att cykla runt sjön, som jag gissar är ca 50 km.
Jag passerade inga större samhällen idag så det blev inget lunchstopp, men jag hade müslibars och snickers att äta så det var inga problem. Dessutom var det bara 60 km till Rosenheim och mer nedför än uppför.
Alla städer här har ju en flod som rinner igenom staden. Det har Rosenheim också och det är floden Inn, som jag stött på tidigare på mina cykelresor. Inn har ju gett namn åt Innsbruck bl.a. Jag följde den uppströms de sista 10 kilometerna.
När jag installerat mig på hotellet så gick jag till järnvägsstationen och kollade exakt var jag ska stå för att lasta in min cykel och väskor, när tåget kommer.
Väder: Växlande molnighet, mest sol,15-18 grader.
Dagens sträcka: Traunstein - Rosenheim
Distans: 63 km. Totalt: 2078 km
Höjdstigning: 290 m. Högsta höjd: 630 m.
Höjdförlust: 410 m. Lägsta höjd: 470 m.
Dagens sträcka.

 
Via Julia är bra skyltad även i skogen.

 
Chiemsee

 
Rosenheim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar