Torsdag 11/9, Passo Cisa

Längst ner har jag lagt in dagens etapp. Om man klickar på den eller kopierar den och lägger in den på internet så kan man se data som min Garminklocka har loggat, så som karta över sträckan, tillryggalagd sträcka, tagna höjdmeter etc. Om man får längder o miles så finns det en ruta som omvandlar till meter högst upp.
I dag var blev det uppför i stort sett hela dagen. Jag följde cykelrutten Eurovelo 5. Vägen ss62 som jag mestadels cyklade på går utefter floden Magra (den var väldigt mager på vatten just nu). Där går också motorvägen som jag korsade några gånger. EV5 gjorde en avstickare från ss62 en gång mot en borg. Vägen dit var väldigt liten och backarna var ibland mycket brantare än på större vägar. Här mötte jag ett par med vandringskängor, ryggsäckar och vandringskäppar. Jag stannade och pratade med dem. De kom från Frankrike och vandrade i bergen.  Jag har sett många skyltar om vandringsleder här. Det franska paret gick ungefär 30 km om dagen och skulle avsluta vandringen i Lucca.
Så småningom kom jag till Passo Cisa på 1041 meter. När jag cyklat nerför till ca 800 m så kom jag till staden Berceto. Här cyklade jag in till centrum för att leta boende. Jag hade kollat på booking.com men inte hittat något ledigt, men tänkte kolla med turistinformationen. När jag frågade några om var turistinformationen låg, sa en kille att den var stängd. Han visade var det fanns ett B&B i stället, så jag gick dit och fick ett rum. Eftersom jag var på rummet ganska tidigt så hann jag med en rundtur på stan också.

Väder: Soligt 20-25 grader (det åskade och regnade på natten innan)
Distans: 68 km Totalt: 718 km
Dagens sträcka: Piano de gure Valeriano (La Spezia kommun)-Aulla-Pontremoli-Passo Cisa-Berceto.
Bilder: Det franska paret, 4 naturbider (det blev många stopp för fotografering), bild från en borg i Berceto.
Dagens etapp:
http://connect.garmin.com/activity/588144195

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar