Lördag 13/9, Po och Ticino

Har följt Eurovelo 5 hela dagen men tagit lite större vägar allt som oftast. I början följde den Po, även där den krökte som mest. Det var omväxlande grus och asfalt. Här var det också skyltat med Eurovelo. Vid ett tillfälle dock, så var det stopp vid en liten bro. Jag fick cykla tillbaka och tog då beslutet att cykla på egna beslutade vägar ett tag. I Pavia korsade jag floden Ticino, som rinner ut i Po en bit efter staden. Efter Pavia följde jag Ticino ett tag.

Även idag mötte jag en hel del vandrare. Pilgrimsleden via Francigena och cykelleden EV5 sammanfaller ofta.
Eftersom det var lördag idag så var det många som var ute och cykeltränade. Flera tummen upp och hälsningar fick jag.
Jag tog in på hotell o den lilla staden Garlasco. Här var det någon typ av fest, med mat- och dryck på en öppen plats, avstängd huvudgata till förmån för serveringar, ett torg med attraktioner för barn etc.

Väder: Soligt, 20-25 grader
Dagens sträcka: Piacensa-Castel San Giovanni-Pavia-Garlasco
Distans: 100 km Totalt: 936 km
Bilder: De tre första från Ticino, folk som tagit båten till sandstrand, ryttare utefter stranden, bro över Ticino i Pavia. Sista bilden, Po.
Dagens etapp:
http://connect.garmin.com/activity/589566186

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar