Söndag 14/9, mot Schweiziska gränsen

I dag ställde jag in min gps-app OsmAnd+ på Como, för cykling och ej grusvägar. Min plan var att inte cykla genom Milano, utan ta en mer västlig rutt till Como. Eftersom jag igår tagit mig ganska långt västerut, så blev det en rak väg upp till Como utan att komma så nära Milano. Att följa gpsen fungerade bra hela vägen. Bl.a. följde jag en gång- och cykelväg utefter en kanal i ca 25 km.
Eftersom det var söndag så var det väldigt många motionärer ute med sina racercyklar. På gång- och cykelbanan var det också mycket folk på vissa ställen, men där var det cyklister med mountainbike, familjer med cykel, löpare och de som var ute och promenerade.
När jag korsade floden Ticino var det på en flytbro med trädäck. Den användes både av bilar och cyklister. Det var många cyklister som tog just den vägen.
I Como, som jag kom till på eftermiddagen, var det någon typ av medeltidsfest, med uppträdande av olika slag. Bl.a. var det uppträdande med trummor och dans med flaggor som kastades upp eller mellan varandra. Kul att se.

Väder: Soligt, 20-25 grader.
Dagens sträcka: Garlasco-Bereguardo-Abbiategrasso-Magenta-Parabiagio-Como
Distans: 98 km Totalt: 1034 km
Dagens etapp:
http://connect.garmin.com/activity/590314654

Bilder: Flytbron, cykelbanan utefter kanalen, flaggspelet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar