Onsdag 17/9, en ofrivillig vilodag.

Nu har det hänt som helst inte bör hända. Mobilen har slutat funka som den ska, eller rättare sagt laddningen av batterierna, jag har två stycken. MiniUSB-ingången där man ansluter laddkabeln har pajat. Förmodligen för mycket skakningar när jag har haft kabeln isatt för att ladda från framhjulets navgenerator. Jag har letat efter en batteriladdare så att jag kan ladda batteriet utan att det sitter i mobilen. Hittade en på MediaMarkt på ett affärscentrum utanför Lugano, dit jag åkte med tåg och sedan buss.
Man märker att man är väldigt beroende av att mobilen funkar när något sådant här händer. Här har jag alla kartor nedladdade, gps-appen OsmAnd+, appar för att överföra resrutten från Garminklocka, överföra resrutten till garmins hemsida, skriva blogg offline, lexicon (italienska, tyska franska), appar från cykelrutter i olika länder, booking.com-app, bankapp så jag kan sköta ekonomin medan jag reser. ....
Senare på eftermiddagen var jag uppe på borgen Castel Grande i Bellinzona. Den ligger mitt staden på en bergstopp och är väldigt välskött.

Bilder: De två första från Lugano, de två andra från Bellinzona (tagna från borgen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar