Måndag 22/9, Tysk enklav

I början av dagens etapp fortsatte det platta landskapet utmed Bodensjön. Senare blev cykelrutten mer kuperad när sluttningarna ner mot Rhen blev brantare och leden inte så ofta kunde följa floden.
När jag kom till staden Stein am Rhein, stannade jag till på torget. Husen runt om var dekorerade med målningar, se bild.
Mellan Stein am Rhein och Schaffhausen cyklade jag på norra sidan av Reen och då var jag i Tyskland i ca 5 km. Jag cyklade igenom Büsingen am Hochrhein, som är en tysk enklav i Schweiz. 
För övrigt under dagen var det inte något speciellt. Det var cykling på landsvägar, asfalterade och grusade cykelvägar, samt skogsvägar.
När jag kom till Bad Zurzach gick jag in på turistinformationen och de bokade rum åt mig.

Väder: växlande molnighet 15-20 grader.
Dagens sträcka: Triboltingen-Stein am Rhein- Schaffhausen-Bad Zurzach
Distans: 100 km Totalt: 1567 km

Bilder: Stein am Rhein, Rhen som blir allt större

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar