Söndag 1/9 Inget särskilt hände

Det tog lite tid att komma ut ur Nürnberg. Jag skulle följa D-Netz 11 en bit. Eftersom jag var sydväst om stan tänkte jag haka på leden lite längre söderut. Efter ett tag kollade jag kartan i gpsen och såg att leden återigen anslöt till kanalen så jag ställde in gpsen på kanalen och lät OsmAnd styra mig. Sedan följde jag kanalen och där kunde jag fått en bra bild om jag varit mer uppmärksam. På kanalen mötte en fraktpråm en passagerarpråm, nån typ av lyxkryssning. Jag tittade på dessa båda när jag plötsligt såg en häst med en ryttarinna på kanalvägen precis framför mig. Kunde blivit en bra bild med två pråmar och ett hästekipage.
Där kanalen går ihop med floden Altmühl svängde jag västerut för att följa Altmühltal Radweg. I Eichstatt stannade jag för övernattning.
Det har varit ganska lätt cykling idag, bara ett par långa backar.
Bilden: Det är gott om krucifix och andra bibliska symboler på landsbygden här.
Väder: mestadels molnigt, 15-20 grader
Dagens sträcka: Nürnberg-Roth-Hilpoltßtein-Greding-Kinding-Walting-Eichstatt.
Distans 106 km
Totalt 1881 km

1 kommentar:

  1. Det verkar som det iaf hände mycket ur vårt perspektiv...!

    SvaraRadera