Fredag 13/9 vilodag i Ferrara

Man slutar aldrig att förundras över italiensk frukost. Mycket sötsaker på frukostbordet. Men det finns det jag vill ha också, ägg, yoghurt, bröd (inte bara vitt), müsli (lite för mycket sött dock). Det jag inte sett förut är att i ett glas lägga några m&m, ta yoghurt över och toppa med chokladströssel. Måste prova det någon gång.
Runt Ferrara går en mur som jag cyklade på. Sedan var jag på turisinformationen och fick lite tips om hur jag ska cykla nästa dag. Problemet med att gå till turisinformationen är att de bara kan ge information om sin region och den infon kanske jag har nytta av max en dag. Jag köpte en mer detaljerad karta än den jag har, på en bokhandel.
Jag tog också en liten siesta innan jag gick en runda på stan. Jag bodde mitt i centrum, precis intill borgen. Det är mycket studenter i stan så det är liv och rörelse. Väldigt mycket restauranger, caféer och pubar (om man nu ska kalla det pubar i Italien, men i alla fall ställen där man dricker vin och öl).
Bilder från Ferrara: Borgen, katedralen, fredagskväll (man kan lika gärna stå ute och dricka), borgen med vallgraven



1 kommentar:

  1. Oooohhhh! Vilka fina bilder, Italien är så vackert o jag känner mig hemma i bilderna, har nog bott i Italien i nåt annat liv..........

    SvaraRadera