Onsdag 18/9 Arielli, Abruzzo

Igår hade jag fin medvind. Idag var vinden lika hård men den hade vänt, så nu hade jag motvind.
Följde väg ss16 idag också till södra Pescara där jag i stället cyklade på vägen närmast stranden genom Francavilla al Mare. Det var inte många som badade, lite för blåsigt men ändå varmt i solen. Badsäsongen håller väl på att ta slut också.
Sedan ut på ss16 igen och närmare Ortona körde jag av mot Ortona centrum eftersom ss16 går runt centrum. Det var en del backar att passera. Väl i Ortona skulle jag köra till ett köpcentrum som jag visste fanns där, jag har varit där många gånger förut. Nu fick jag köra några backar upp och ner innan jag hittade det.
Jag handlade lite frukostmat innan jag svängde inåt landet mot Arielli och Villa Svezia.
Huset ägs av mina kompisar Thomas och Pirjo Jonsson från Skövde. De är inte här just nu men jag fick ändå ett fantastiskt mottagande.
Närmsta grannarna, Florindo med familj välkomnade mig med middag på kvällen. De har följt min blogg genom ett översättningsprogram, svenska till italienska. När vi pratade om min resa så visste de ibland mer om vad jag gjort och hur jag åkt än vad jag själv gjorde. En kompis till Florindo och kompisens fru dök upp lite senare och deltog i firandet av att jag nu kommit i mål. Vi skålade i italiensk brut och vinet vi drack till maten var från deras egna skörd.
Bilder: En nästan folktom strand till Mar Adriatico, Arielli, Florindo med välkomstskylt, Salute, Hela gänget som hälsade mig välkommen
Väder: Soligt, blåsigt, 20-25 grader
Dagens sträcka: Roseto degli Abruzzi-Pescara-Francavilla al Mare-Ortona-Arielli-Villa Svezia.
Distans 83 km
Totalt 3269 km
Även om resan nu är slut kommer jag de närmaste dagarna att skriva om huset jag bor i nu som kommer att kunna hyras nästa år. Jag tänker också skriva om mitt intryck av att cykla i de olika länderna som jag cyklat igenom samt om min cykel och packning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar