Lördag 7/9 Vilodag med vandring

Var till affären, både tvättmedel och müsli var slut, och till turisinformationen. Där fick jag tips om en vandringsled, Rosengartenschlucht. Efter att ha varit hemma och tvättat gick jag till centrum, där jag tog en fika och sedan började jag vandringen. Den gick utefter en bäck som har ätit sig ner genom berget. Eftersom det var brant uppför så var det i princip vattenfall hela tiden. Se bilderna. Stigningen var 250 m, men den var ändå inte så lång. När jag kom upp till Hoch Imst vid en skidliftstation åt jag lunch där, Hause Würstchen, hemmagjord korv fattade jag det som. Det var gott. På nervägen passerade jag en utkiksplats, där man kunde se Imst från ovan.
När jag kom ner till stan kom en gammal bekant cyklande. Det var den 72-årige tysken med den stora packningen och som skulle till Cicilien. Jag stoppade honom och han sa att han cyklat över Fernpaß idag (där jag cyklade igår) och han var väldigt trött. För att komma över Reschenpass, 1500 m, som kommer snart, skulle han ta hjälp av en shuttle service.
Till middag blev det pizza.
Bilder: Två från Rosengartenschlucht, utsikten över Ims, Tysken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar