Torsdag 5/9 2019, Cham- Deggendorf

Idag hade jag följe med en ny flod, Regen, de första 3 kilometrarna. Sedan cyklade jag en led som heter Donau Regen Radweg. Som namnet låter så går leden mellan floderna Regen i norr och Donau i söder. Jag såg snart att den gick på en gammal banvall i stort sett hela den nästan 40 km långa leden. Det var uppför med jämn stigning i början, ca 150 höjdmeter sedan samma lutning nedför, för att sedan plana ut. Underlaget var som en jämn grusväg.
Sedan fick jag återse Donau igen. Jag tror att det är tredje cyklingen i Europa som jag får uppleva den. Donau har jag följt till mitt boende, nedströms eftersom jag cyklar lite österut.
Jag hade tänkt att cykla lite längre, men det var svårt stt hitta boenden utmed Donau. Ju längre ifrån floden, ju mer bergsscykling. Mitt hotell ligger endast 1,5 km ifrån, men det räcker för att det ska vara 150 höjdmeter att ta. Här var det så brant att jag inte klarade att cykla, utan jag fick gå med cykeln.
Hotellet, Beim Krahwirt, har en restaurang, så jag åt middag där. Jag beställde en öl till maten och på flaskans etikett fanns samma logo som hotellet har. Om de gör sitt eget öl (tveksamt) eller något bryggeri tappar öl på hotellets egna flaskor, vet jag inte.
Väder: ca 18 -20 grader, soligt på fm och mulet med lite duggregn på em.
Distans: 86 km, totalt 1.172 km
Dagens sträcka 

Höjdprofil

Regen

Kärt återseende, Donau

Ölen med hotellets logga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar