Söndag 8/9 2019, Burghausen

Idag har jag varit här i Burghausen. Mesta tiden har jag varit på mitt boende på Altstadtpension. De serverade inte frukost på söndagar så jag åt på caféet som jag nämnde igår. Därefter gick jag en runda på stan medan det ännu höll upp. Det började regna vid lunchtid.
Jag hade fått en trasa av värdinnan igår för att använda att rengöra cykeln. Jag torkade fäljarna så att bromsarna skulle ta ordentligt. Jag kollade också bromsvajrarna (de såg helt ok ut) och justerade bromsarna.
Dagen använde jag också till för att planera vart jag skulle åka härnest. Mitt mål var att cykla upp för Grossglockner- Hochalpenstrasse, men jag inser att jag kommer att få för lite tid att hinna med. Jag måste vara hemma senast i mittten av nästa vecka. Dessutom var det tänkt att spendera några dagar på vandring i alperna.
Jag tittade också på hur det går att åka tåg från Rosenheim, öster om München, till Hamburg samt tillgången på plats på färjan Kiel- Göteborg. Att ta tåget på helgen kunde bli svårt, det var mycket bokat.
Jag hade några alternativ på plats och boende för nästa steg, och bestämde att sova på saken.
Borgen sedd från andra sidan än Altstadt.

På torget i centrum fick den här stackarn ligga i regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar