Onsdag 21/8 1000 km

Frukost kl 9 som vi bestämde dagen innan. Jochen hade sagt att jag inte fick missa att gå in och titta på deras kyrka. Jochen skulle ev komma till kyrkan kl 10, men det gjorde han inte. Kyrkan var verkligen magnifik. En så stor kyrka i det lilla samhället. Jag gick runt lite i min och Gustavs stad innan jag åkte iväg vid 11-tiden. Jag träffade ett danskt par som tyckte att jag kom igång väl sent, för att cykla till Italien.
I dag blev det mest cykling genom byar lite ifrån floden.
Det gick åt mer vatten idag. Det berodde nog på att solen sken lite mer än tidigare.
Väder: Soligt med lite moln, 20-22 graders
Dagens sträcka: Werben-Kannenberg-Arneburg-Tangermunde-Buch-Kehnert-Rogätz
Distans 92 km
Totalt 1080 km

2 kommentarer:

  1. Hej Kjell. Hoppas allt är bra. Jag gav Florindo din bloggadress, så nu översätter och läser hela familjen din blogg. Dom har den utskriven på papper, det enda som kanske var fel var skrivaren. Det fattades nog någon färg för din tröja var rosa. Det är väl en etappsegrare i cykellopp som har den rosa? Du är i alla fall din egen etappvinnare och i våra ögon så skall du ha den gula tröjan också för du är nummer 1. Florindos vet om att du skall ha nycklarna till hus och bil när du kommer.Det ligger ett brev med lite info till dig på matsalsbordet.Cykla på försiktigt. Hälsningar Thomas & Pirjo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket
      Ojdå, läses i Italien, inte dåligt.
      Vi ses snart
      Kjell

      Radera