Fredag 16/8, Tyskland

Så var det dags för cykling igen. Lite lättare packning eftersom familjen fick ta med sig tält, liggunderlag och sovsäck med sig hem. Bara 3, 5 kg, men ändå. Så nu blir det ingen camping.
Vad härligt med medvind i ett par mil från Bagenkop norrut till färjan till Lolland, 30 km/h i stället för 20-. Hela första veckan hade jag mot- eller sidvind. Det var så kul att jag bara cyklade på och navigerade fel så jag fick ta färjan till Lolland en timme senare än tänkt. Kl 13 var jag i alla fall i Tårs och sedan plötsligt var jag på färjan till Puttgarden kl 15.45, trots motvind.
Styrde kosan mot Lubeck och när jag cyklade igenom Burg auf Fehmarn tyckte jag att den var så mysig så jag tog in på ett gasthaus där, trots att jag tänkt åka längre. Jag hamnade i en Medeltidsfest där jag drack både Metbier och Kirschbier. Det blev också Schweinsteak på restaurang, säkert inte den sista på den här resan.
Dagens sträcka: Bagenkop-Spodsbjerg-färja till Tårs-Nakskov-Rödbyhavn-färja till Puttgarden-Burg auf Fehmarn.
Cykeldistans 97 km
Totalt 648 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar