Tisdag 20/8 2019, Swinoujscie-Prawobrzeze, Szczecin

Min frukost även idag bestod av min hemmagjorda müsli. Jag kom iväg kl 9 och jag följde cykelleden Oder river trail (den cykelled som går på den Polska sida om floden Oder) hela dagen. De första timmarna gick leden på de mest skilda vägar/stigar. Från hårt trafikerade vägar med bred vägren, till stig i sand där jag vid ett tillfälle var tvungen att bära väskor och cykel uppför en slänt och över ett nedfallet träd. Efter det var det mestadels småvägar med asfalt. Men ibland väg med kullersten eller med cemenblock. Se bilder. Totalt idag var det mest cykling på mindre, men asfalterade vägar med lite trafik. 
Det var svårt att hitta matställen under dagens cykling. Efter drygt ett par timmar åt jag en macka med mycket pålägg och dagens enda kopp kaffe, på en bensinstation. Jag hittade senare en liten affär, där jag kunde köpa vatten (mina två flaskor var tomma), coca-cola och en jättebulle med lite sötsaker i. Annars blev det några chokladbitar, typ Snickers.
Det var inte många långfärdscyklister ute, jag mötte ett par, samt en ensamcyklist.
När jag närmade mig Szczecin tyckte jag att det var dags att försöka få tag på ett boende. Jag har inte kommit ut på nätet på hela dagen. Vet inte om det är något fel på min telefon eller om Telia inte har något avtal med någon leverantör här, och därför inte levererar något mobilt nät till mig. I morgon lär jag vara i Tyskland så då får jag se om det funkar. Annars får jag kontakta Telia. 
Jag åkte in till en förstad till Szczecin och besökte ett par hotell, men de hade inga rum lediga. Jag lånade wifi på ett av hotellen och bokade ett rum på ett gasthous via booking.com.
Damen som tog emot mig pratade bara polska men det löste sog ändå, trots att hon pratade på och jag inget förstod. 
Det blev inte så mycket turistande idag, mest bara cykling. Därav bilderna.
Det blev middag och ett par öl på hotellet som jag lånade wifi av.

Väder: Soligt 25-30 grader.
Distans: 105 km, Totalt: 186 km

Dagens sträcka 

Här fick jag bära upp cykel och väskor

Här fick jag gå med cykeln

Tvåspårig väg med betongblock

Fin cykelväg om det inte varit för sandunderlaget

Väg med bred vägren = snabb cykling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar