Måndag 19/8 2019, Blentarp-Swinoujscie

Vandrarhemmet hade ingen frukost, trots att jag betalat för det vid bokningen. Det fick bli min medhavda hemmagjorda müsli i stället. Vägen till Ystad var överraskande kuperad, men jag kom till Ystad i god tid så att jag kunde ta en kopp kaffe och en korv med bröd, innan ombordstigning. Unity Line med polsk besättning, var färjelinjen jag åkte med.
Jag kom till Swinoujscie kl. 20 och mitt boende i privathus som jag hade bokat skulle liggai en liten by ca 7 km från hamnen. Jag följde gpsen för cykling på en europacykelled och efter ett tag skulle jag cykla genom en skog. Skogsvägar har jag cyklat på förut, men här blev underlaget sand så det gick inte att cykla med min cykel. Jag tänkte att det blir nog bättre så jag gick med cykeln ett tag. Det började dessutom skymma så det var vanskligt att försöka cykla. Plötsligt brakade det till i en dunge 30 m ifrån mig. En grupp med vildsvin försvann in i skogen. Jag gav upp och gick tillbaka och hittade i stället bilvägar. Lite omvägar, men det gick i alla fall att cykla. Jag hade fått exakt rätt adress via booking så jag kom rätt. Vid det här laget var det helt mörkt och en liten grusväg ledde fram till mitt boende. Tur att man har bra belysning på sin cykel.
Dagens sträcka: Blentarp- Ystad- Swinoujscie
Sträcka: 32km+16km
Ystad

"Cykelvägen" genom skogen i Swinoujscie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar