Söndag 5/10,

Jag har inte följt cykelrutten D-netz 7 i detalj så mycket idag, utan kollat ungefär hur den går och sedan valt bilvägar med cykelväg intill. Det går mycket snabbare då och det blir lite kortare väg. Cykelrutterna går för mycket hit och dit och går ofta på dåliga vägar. Vid några tillfällen har jag följt rutten som t.ex. utefter floden Lippe. Det var lite vägbygge utefter floden på en lång sträcka som höll på att göra så jag fick ta en lång omväg. Jag hittade dock en väg (dålig) en kortare sträcka som jag kunde ta tills jag kom på rätt väg igen.
När jag kom till det lilla samhället Glandorf, passerade jag ett Gasthof. Jag hade tänkt cykla lite till, men när det dök upp så stannade jag där. När jag skulle äta så satt det ett gäng äldre herrar vid baren och drack den ena ölen efter den andra. En och annan snaps slank ner också. Lite sluddriga blev några märkte jag. Konstigt nog så satt en del och rökte i baren.
Den äldre damen som skulle servera blev lite orolig när mannen i baren sa att hon skulle prata engelska med mig. Jag sa till henne att jag kan lite tyska, så det löste sig. Maten smakade utmärkt, tillagad av ägaren, som jag pratade lite med.

Väder: Mulet, 13-16 grader
Dagens sträcka: Gahlen (Schermbeck)-Dorsten-Haltern-Senden-Münster-Telgte-Glandorf
Distans: 127 km Totalt: 2706 km

Bilder: En staty dom jag såg, Lippe är också en stor flod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar