Måndag 6/10,

Efter att det har varit flackt i några dagar har det varit ett mer böljande landskap idag, alltså lite mer upp och ner. Jag har lyckats hitta bra raka vägar, det var bara efter Osnabrück som jag följde D-netz 7 för jag hittade inga bra vägar att följa. Då blev det också lite krokigt ett tag.
Det blir inte så mycket turistande nu, mest bara cykling. Jag har målet i sikte. Det har varit bra cykelväder, rätt soligt (lite disigt emellanåt) och behaglig temperatur. Jag cyklar i korta cykelbyxor, kortärmad cykeltröja och en tunn jacka. Om solen skiner brukar jag byta jackan mot en väst. Det gäller även som idag när temperaturen är mellan 15 och 20 grader. Långa cykelbyxor har jag inte haft någon gång under resan.
När man kollar kartan och tror att det är ett litet samhälle som man bara cyklar igenom så upptäcker man att det ofta är en stad med ett centrum av gågator och en massa affärer och restauranger. Jag stannade idag i en sådan (kommer inte ihåg vilken stad) och åt en pizza. De hade 4 olika storlekar. Jag tänkte att jag behöver en stor pizza, så jag tog den näst största, 33 cm. Den orkade väl inte jag äta upp.

Även idag stannade jag när jag såg ett litet hotell med restaurang. Jag var den ende som övernattade där. 

Väder: Mest soligt, 15-20 grader, 12 på morgonen. Blåsigt, medvind eller sidvind.
Dagens sträcka: Glandorf-Bad Iburg-Osnabrück-Damme-Vechta-Goldenstedt-Twistringen-Bassum
Distans: 133 km Totalt: 2839 km

Bilder: En nyfiken struts utefter cykelbanan, Tysk skog


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar