Lördag 4/10, Farväl Rhen

Idag fortsatte jag som jag slutade igår, med att följa cykelrutten Erft. Snart var jag vid Rhen där Erft rinner ut. Då började jag fälja D-netz 7 som går upp till Jylland via bl.a. Bremen och Hamburg. Troligen kommer jag att följa den för det mesta.
Liksom igår följde jag rutten ibland och ibland tog jag lite genvägar utefter bilvägar eller genom städer. Jag cyklade på västra sidan av Rhen. Här i Ruhr-området ligger städerna tätt, men det blev ändå lite cykling i landsbygd. Så småningom var det dags att lämna Rhen så då fick jag ta en bro över floden och cykla lite österut.
Jag cyklade ju efter Rhen där den startade i Schweiz så den har varit med på min cykelresa en hel del. Flera bifloder har jag också följt eller passerat. Men nu får den fortsätta mot Rotterdam utan mig.
Jag bokade hotell utefter D-netz 7 i Schermbeck, eller egentligen orten Gahlen några kilometer ifrån. Det är en restaurang som har några rum för uthyrning (som mitt boende igår) Värdparet har lite anknytning till Göteborg och Norge. Mannens bror bor i Norge och någon av dem har annan släkt i Göteborg, så där är de lite då och då.

Väder: Soligt, 20-25 grader (16 på morgonen)
Dagens sträcka: Wevelinghoven-Neuss-Meerbusch-Duisburg-Moers-Wesel-Gahlen (Schermbeck)
Distans:128 km, Totalt: 2579 km

Bilder från Rhen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar