Söndag 29/9, Uppmärksammad av Comune di Arielli, Abruzzo

Hela svenska delegationen i Villa Svezia, 10 personer, blev bjudna till kommunfullmäktiges sal i Arielli. De ville uppmärksamma min cykelresa från Sverige till Arielli.
Närvarande var ett antal familjer som representerade kommunen, med borgmästaren Luigi Cellini i spetsen. Ett bildspel på alla mina foton som jag tagit på min resa spelades upp. Bildspelet hade Jessica Monaco, Thomas och Pirjos grannars dotter, gjort. Borgmästaren höll ett tal där jag hyllades och han hoppades på ett bra samarbete mellan Arielli och Sverige. Han överlämnade också en minnesplakett till mig.
Vi blev bjudna på buffé med kalla rätter och traktens vin. Lite senare på eftermiddagen fick vi en pastarätt och mer vin.
För mig var det en lika oväntad som uppskattad tillställning som jag kommer att bära med mig.
Tack Arielli.
Bild1: Borgmästaren Luigi Cellini överlämnar minnesplaketten,
Bild 2: Minnesplaketten
Bild 3: Kulturpresidenten i Ariellis kommun Lucio D'angelo och Florindo Monaco
Bild 4: Servering av pasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar